torsdag 19 juni 2014

Baka baka liten kaka. Och en bulle i ugnen.

Det blev en blogg tillslut.
Här hoppas jag kunna inspirera och visa vänner & familj & alla ni andra därute vad jag sysslar & pysslar med. Tidigare har jag nog irriterat genom att var och varannan dag lagt ut det jag skapat på facebook hi hi.

Just nu har det blivit en del bakning. Dessutom bakar jag just nu en bulle i ugnen :) Har precis gått hem från jobbet för att ladda och under tiden jag väntar på att bebis i magen ska titta ut så hinner jag nog fylla frysen med bakat :) Sex veckor kvar, om den kommer som beräknat.

Här kommer ett axplock av mina senaste bak- och skapelser. (utan recept & beskrivning dock).



Mixade cupcakes


Chokladsnittar doppade i vit choklad med strössel

Grahamsbullar

Cognacspralin & nöttryffel. Gjorda på en pralinkurs jag gick.

Cupcakes med frosting, på dem en utstansad blomma i sockerpasta som jag
penslade med ätbart silver och stämplade med clearstamp

Gjorde 50 studentmuffins på beställning.
Här ser ni de med blå frosting, gjorde även med gul frosting.
En liten studentvimpel pysslade jag & mannen ihop.

Klassisk sockerkaka spritsad med grädde i två färger.

Vit chokladkaka med citronsmak & korgspritsad grädde

Hejdå tårta till jobbet innan jag gick hem.
Vaniljkräm och hallon/kesella i den. Spritsad med rosa grädde och
garnerad med jordgubbar & strössel

Tvinnade vetebullar med choklad i, och ringlat på :)

Grahamsbaguetter.
Det var allt för nu. Så får vi se vad som dyker upp härnäst.
Trevlig midsommar på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar