tisdag 22 juli 2014

Hallonrulltårta med motiv

Igår hade jag och mannen besök av goda vänner och till det finbesöket gjorde jag en dekorerad rulltårta med hallongrädde i. Somrigt och fräscht med hallon. Fast helt själv gjorde jag den inte, mannen blandade ner de torra ingredienserna och fick äran att rulla ihop den (han är bättre på att rulla ihop rulltårtor än jag är hihi).

Recept och idén är från min favorittidning Hembakat och receptet finner ni här -> rulltårta med hallongrädde

En rund tyll till att spritsa ut motivet
Spritsade lite hej vilt på bakplåtspappret.
Försiktigt dra av bakplåtspappret
Efter gräddning såg motivet ut så här.
Bara fantasin sätter gränserna på färg & motiv :)

Dekorerad med samma som fyllningen - hallongrädde,
ett litet hallon på varje ros och en liten minimaräng på det

GOD var den!

Tretton dagar kvar tills bebis är beräknad. Som vi väntar :) Men ska det vara så här varmt kan bebis få ligga kvar där inne i magen och ha det bra för här på utsidan är det ju såå varmt! Tacka vet jag våran lilla pool i trädgården och vår kalla källare.
Svensk sommar när den är som bäst annars :)

2 kommentarer:

  1. Inga ord, Helen! Du vet vad jag tycker! Kram Jannica

    SvaraRadera
  2. Du är så duktig! Jag ska prova nån gång. :)

    SvaraRadera