lördag 10 januari 2015

Chokladdränkt sockerkaka med vaniljfyllning

Fick äran att göra en mjölkfri kaka till fikat när mannen, Jack och jag åkte iväg för att hälsa på vänner och deras barn. Jag gjorde den fantastiska sockerkakan från mitt tidigare blogginlägg men denna gång gjorde jag glasyren mjölkfri samt delade kakan på mitten och la i ett lager med rosa vaniljglasyr.
För att hålla ihop färgtemat färgade jag kokosen rosa.

Tyvärr har jag inga foton på insidan, då jag inte fotade när vi fikade :)





Vaniljglasyr
40 gram mjölkfritt smör
1,5 dl florsocker
0,5 msk vaniljextrakt
1 msk vatten
Lite rosa geléfärg

Chokladglasyr
80 gram mjölkfritt smör
3,5 dl florsocker
2 msk kaffe
2,5 msk kakao

Chokladglasyren hällde jag över kakan innan glasyren stelnat helt, så den rann hela vägen över kakan.

1 kommentar: