måndag 16 februari 2015

Nystart!

Jag fick äran att ta emot en Loppiblogbag, fylld med nyttigheter och nyttiga godsaker. Perfekt om man ska ha en nystart à la 2015! Ekologisk müsli till frukost, en brustablett för att stilla sötsuget, en shot blutsaft för extra järn och vitaminer för att nämna några

Alla godsaker.

Müslins spannmål är från odlingar i Sörmland och är komponerad i Warbro kvarn vilket bara är några mil från var jag bor, superroligt! (Tips! Anger ni kod EKO på Apotea får ni 20% rabatt på ekomüsli).


Den största överraskningen för mig i blog bagen var castus fruktstänger. En portionsförpackad  fruktstång som är söt och saftig utan att innehålla socker! Min favvo, blåbärsstången, innehåller hela 97% frukt, solrosolja, vatten och lite blåbärsextrakt. 
Med en sån i väskan håller man blodsockret i schack, nyttigare än att köpa en kexchoklad! ;)

Nom nom nom!

Det passade ju perfekt att min syster kom förbi på fika, då bjöd jag på mitt nya te, Friggs koffeinfria med smak av blåbär och açai samt riskakorna (men ja, en och annan söt-kaka fanns också på bordet hihi). Vilken hit med tunnare riskakor säger jag bara, jippie! :) 
Vi gav teet klart godkänt, smakrikt och fräscht. 






Se burken här nedan, visst kan man tro att det är gelébjörnar, men icke. Det är multivitamin-björnar för barn. De ser ut och smakar som godis-björnar, så att få i vitaminer till barn blir inga bekymmer med denna. Däremot får man nog gömma burken så de inte tar mer än en om dagen ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar