torsdag 9 juli 2015

Minisockerkaka, glutenfri

jag har en liten silikonform som jag fått av min syster, nu gjorde jag en söt lite sockerkaka i denna som fick vara glutenfri. Lite svårt att veta ugnstemperatur och tid men jag höll en lägre temperatur och körde lite längre tid.

Lilla kakan

Dekorerad med smält choklad och svart kulströssel
(inte vallmofrön, även om jag tycker att det ser ut som det hihi)

En kopp kaffe på altan och denna goding, det är perfekt sommarfika det!
En minisockerkaka

1 ägg
50 gram strösocker
50 gram smör, smält.
0,25 tsk vaniljpulver
50 gram potatismjöl
0,5 tsk bakpulver

Vispa ägg och socker pösigt. Ha ner det smälta smöret. Blanda de torra ingredienserna och vänd ner detta i smeten. Häll upp smeten i en mindre form, min var ca 15 cm i diameter. Grädda kakan i 150 grader 30-35 minuter. Känn med en provsticka.

Smält 25 gram choklad och häll över. Dekorera med strössel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar