torsdag 2 juli 2015

Vaniljkräm, Leilas

Jag har länge varit på jakt efter den perfekta vaniljkrämen, något jag skrev om i detta blogginlägg.
Nu ville jag ge mig på Leila Lindholms vaniljkräm, recept på den finner du här! Den blev god, MEN inte lika god som den jag gjort tidigare, den står sig som nummer ett hos mig och recept på den goda finner du i denna länk -> Snabb och god hemlagad vaniljkräm.

Nedan är i alla fall Leilas kräm, den valde jag sen att fylla i muffins. Recept på dessa godbitar kommer i ett senare blogginlägg.
Vispa vaniljpulver och mjölk på spisen
I en separat bunke vispas äggvitor, socker och majsstärkelse.
Den varma mjölken hälls ned i äggblandningen och sist tillsätts smöret som vispas i
Så enkel att göra.
Här ser ni vaniljkrämen fylld i muffinsarna.
Dessa godbitar kommer recept på sen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar