lördag 23 januari 2016

Kladdkaka, KLADDIG!

Lycka för mig är när jag lyckas grädda en kladdkaka sådär perfekt som jag vill ha den; kladdig i mitten men fast utanpå och längs kanten. Min man och jag har samma uppfattning om när den är perfekt, och det är när den rinner lite i mitten. Dagen efter man har gjort kakan har den stått till sig och rinner inte men är sådär perfekt kladdkake-kladdig. 
Vi lyxade till det med en kvällsfika, kladdkaka med grädde. Mums!

Mitt absolut bästa recept är Marcus Aujalays, jag tummar aldrig på ingredienserna. Jag har den i varmluft i exakt 12 minuter, då är den perfekt, men då varje ugn är olika så gäller det att hitta sin temperatur och tid för sin ugn.

Här hittar du detta fantastiska recept på Marcus Aujalays kladdkaka


Titta bara, gooooott!


Varför nöja sig men en bit när man kan ta en och en halv :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar