måndag 9 maj 2016

Grahamsmuffins med hallon och lingon

Dessa är fria från smör, vitt socker och vitt mjöl. Tummenupp för det!
Jag skulle ljuga om jag sa att detta var de godaste muffins jag någonsin ätit dock, men definitivt de mest mättande!
De var absolut inte äckliga men jag saknar ändå den "söta smaken". Dessa kan jag tänka mig är perfekta till kaffet och man vill ha något som mättar än något som skjuter blodsockret i höjden :)
Nästa gång jag gör dem ska jag ha  i blåbär och istället för vaniljsocker ha  vaniljextrakt.





Grahamsmuffins, 8 st

1 banan
0,5 dl naturell kvarg
1 ägg
1 msk olja
2 msk råsocker
2 tsk vaniljsocker 
2 tsk bakpulver 
Gnutta salt
3 dl grahamsmjöl 
1 dl lingon
1 dl hallon

Blanda samman alla ingredienser (tänk på att blanda bakpulvret ordentligt med mjölet)  och lägg i muffinsformar, grädda sen 175 grader cirka 20-25 minuter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar